Followers

May 11, 2014

Jadi,bagaimana masa depan anda?

Assalamualaikum,hey there :)
Alhamdulillah,been through a good weeks of life after spm results,and the national service of course!

So,what's next?

firstly,lepas dapat result spm segala,aku pun dengan aktifnya menghantar beberapa permohonan untuk scholarship.

1-JPA
2-MARA
3-MAYBANK
4-BNM
5-Yayasan Khazanah
6-PETRONAS
7-MCMC

dalam banyak-banyak tu,yang sangkut dua je.Satu,sebab Maybank ni sangatlah rumit.Kena pos macam-macam.

Jadi,dipendekkan cerita,aku dapat JPA interview untuk engineering & MARA untuk economics.

Pendekkan lagi,aku missed the JPA interview 'cause I didn't download the form,so masa perasan tu 21hb tengah malam,padahal iv dia siang tadi.Oh darn.

Tapii,tidaklah aku begitu sedih hingga taknak makan segala because its engineering!And I'm not going to be an engineer.Ok?

(tapi bercita-cita nak kahwin dengan engineer supaya anak-anak terror fizik dengan addmath HAHA).

As for MARA,I went to the iv which was handled at KMB,on 26th of April.
[dan insyaallah,akan ditulis in the other post sebab nak cerita the process etc etc]

Tapinya,aku turut menerima offer letter dari GMi(German-Malaysian Institute) untuk buat A level.
Jugaa..dalam engineering.

Tula,tahu tu,rasa macam hidup dikelilingi bidang engineering.Tapi tidak.Tidak.Aku tak mahu =_='

Semalam,10/5/2014 : UPU IS OUT :)

Setelah berminggu menunggu UPU ni,kejap kata 4hb,kejap kata itu,kejap kata ini,alhamdulillah ianya telah ditemui kembali setelah hilang dari radar.

and guess whatt....
I'm going to do law in IIUM PJ !

As far as I know,asasi ni ditaja sepenuhnya KPM.Tinggal engko nak belajar bersungguh-sungguh je.Kalau tak mboh jugak,pergi terjun gaung.

Tapiiii..jauh didasar hati,aku serius teringin nak buat AUSMAT(australian matriculation).
Nak buat ADFP(American degree transfer programme) macam takde course yang sesuai.
Nak buat A level,macam tak hingin jugak.


Bila surf site INTEC,fees untuk AUSMAT saje RM33 K.Amboi,baik aku kahwin dari buat AUSMAT.

HAHAHA.
Itulah,so now,I am waiting for MARA.I asked for Economics in UK bound.Tapi sebelum tu,kena buat International Baccalaureate dulu.

but then,Hafiz bagitahu IB susah tahap teragig kot.Aku ni dahlah jenis self esteem rendah gila.Selalu rasa diri tak mampu.

macam masa SMA dulu.
macam masa SPM pun.

macam masa bila-bila punlaa.Acah tak dapat mumtaz,alih-alih dapat.Acah tak dapat straight A,alih-alih dapat juga.

Tapi,itu semuanya Allah bagi kan? rezeki.Dia bagi,kita ambil :) Dah tentu segala pujian kembali kepadaNya.

Kadang-kadang(eh tak sebenarnya most of the time) rasa geram dan bosan bila tanya ,

''lepasni buat apa?''
"oh sambung belajar dekat mana?"
"masuk U mana?"

tapi aku ni memang jenis tak suka FAQ kot.Dan memang tak suka jawab soalan.Yang aku perasan dari zaman sekolah menengah lagi.Kalau ada orang tanya repeated question atau frequent question,aku jadi cepat naik angin dan macam arghh tension gila.

So,setiap kali ada apa-apa,aku post kat Facebook je.
[Tapi soalan kat inbox masih lagi bertimbun jugak].

dan ianya mengundang masalah mental.
*SIGH*

So,while waiting for MARA..I'll stick to my upu result.Which is foundation in law,IIUM PJ :)

OK,goodbye :)

No comments: