Followers

Jun 22, 2012

Palestine - DO WE CARE ?

Asaalamualaikum ikhwan & akhawat !
Yooo ! What's up with your Iman today yoo ?
Hahaha.Stop la Balqis ^_^

Today, I'd like to talk about Palestine.

                                                                     'Labbaika Ya Palestinnn!'
                                 'Allahumman suril islaama walmuslimin..khususon fil palestin YA ALLAH..'



Ohhoo, harini rasa lapar tak ? Harini rasa best tak sembang dengan rakan-rakan ? Best tak berfacebook tadi?

Hummphh , mesti best kan ?

Tapi pernah terfikir macammana orang-orang Palestin di negara mereka ?

Rumah dipecah masuk sesuka hati.
Anak-anak kecil menjadi mangsa pengeboman.
Wanita dirampas maruahnya.
Lelaki dipenjarakan di sel yang uhh..ngeri.

Ada pernah waktu suap nasi tu kita sedar keperitan orang-orang Palestin ?
Ada pernah kita tidur waktu cikgu mengajar,tiba-tiba termimpi barangan bantuan berupa stationary disekat daripada masuk sebab Zionis tak nak kanak-kanak Palestin pandai huruf?
Ada pernah waktu kita konon nak diet di asrama,makan secubit je daripada nasi yang diambil?
Kemudian dibuang.

Ya Allah, sedangkan mereka di sana tiap hari tangan genggam batu.
Sedangkan mereka disana gigih menuntut ilmu disamping berperang.
Sedangkan mereka kurang makan.
Sedangkan mereka terpaksa menggali 30 meter bawah tanah untuk menyeludup makanan dari Mesir.

Kita ? 

Kata Ustaz Ahmadi :
''Kita ni bab berbelanja langsung tak pernah nak kira.Tapi,bila menderma untuk Palestin punyalah susah''.

Betul jugak tu.Kita,bila senang tak pernah nak toleh orang Palestin tu macammana.
Mereka pula,punya mengharapkan kita ni yang memberi bantuan kepada mereka.
Bukan sekadar wang,malahan doa,tenaga even kesedaran kepada masyarakat.

Orang Palestin,langsung tak takut mati.
Kita ? Hmm tepuk dada tanya Iman sendiri.

Dengan sedikit kepakaran yang ada,
Maka Balqis pun buat sedikit Vlog yang tak seberapa.
Yelah ni pun tergesa-gesa sebab nak balik asrama dah. ^__~


Tolonglah wahai pembaca blog sekalian,
Mari memberi sedikit sumbangan kepada mereka.Doakan bagi mereka 5 kali sehari.
Kut-kut Allah Maha Kuasa makbulkan doa kita ? Alhamdulillah ^_^

Andai mahu menderma/ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan Palestin,

                                          http://www.facebook.com/aqsa.syarif

P/s: Saya tak berpurdah tau.Cuma pakai 'purdah' bagi mengelakkan kontroversi dilabel 'mencapub'.

Tiada salahnya kan disitu ?