Followers

Jan 2, 2012

Paradigma

Entri kali ini sepenuhnya dalam Bahasa Melayu & diselitkan beberapa bahasa pinjaman.

assalamualaikum.
Tahun baru , aku punya azam baru.
Melangkah setapak ke arah kedewasaan yg sedang menunggu untuk dinyahkan bagi mendapat hasilnya,
perubahan.

baru aku sedar , tahun 2011 memberi satu impak terhadap aku.Aku banyak berubah,terlalu banyak.
Dan aku sedar,ia sesuatu yang baik buat aku.

Kini,seminit yang berlalu mengejar teramat pantas.Aku perlu bangkit dari keselesaan dan berlari mencapai matlamat hidup,mengejar mardhaatillah.Tapi,setiap tahun juga aku ada azam yang baru,matlamat baru.

tahun ini.
aku mahu dekat dengan Pencipta.
aku mahu berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan.
aku mahu menjadi seorang yang mudah didekati.
aku mahu memimpin dengan menggenggam sunnah rasulullah.

kalau aku ditakdirkan untuk dipimpin,
maka aku akan pastikan,
yang haq itu haq,
dan yg batil itu batil.
tiada kompromi walau bagi anak raja sekalipun.

sekali lagi 2012 membuka tirai,
aku mahu sesuatu yg baharu,tiada lagi menghidu bau penipuan,benci membenci,pergaduhan.
aku mahu mendengar puisi yang segar,bukan janji palsu,bukan fitnah.
sesungguhnya itu fitrah manusia , 
merindukan sesuatu yang baik.

nota : mungkin tidak selalu blog ini ditulis;kerana tingkatan 4 sedang melambai aku.
Tapi aku butuh sokongan kalian bagi menghidupkan blog ini.
Andalah nyawa blog ini.
terima kasih sudi membaca.

16 comments:

Original CikTeddy said...

sy nyawa awk?aw!haha
mau jd lbih baik..insyaAllah :)

Balqis Azhar said...

tq cik teddy :)

ieda said...

salam kenal dari akak

insyaallah dikk , semoga apa yg terbaik ituu mendapat keberkatan dari allah ;)

Balqis Azhar said...

insyaallah :)

yana lyana said...

hye..
happy new year awak:)

Balqis Azhar said...

@yana lyana
you too okay..

Nisa Greennnpanda said...

salam n hye balqis~!!

moge azam awk t'cpai ye..
thanks follow sy..dh follow u back.. ^_^

hepi new year~!!

Balqis Azhar said...

mashehh..huhu ^_^

cik bai said...

slamat maju jaya ye..

eva said...

selamat tahun baru yer ;)
smoga azam dpt dicapai dgn baik.. ;)

Nora Karim said...

Moga Allah permudahkan segalanya... dan moga segala impian tercapai...

محمد رازيق said...

moga tahun 2012 membuka lembarab yg lbih baik buat balqis. inshaallah. moga dipermudahkan. Jmput singgah blog, bc entri DAHULU itu ...

Kidd Fallen said...

Keep growing up, gain experience & knowledge as much as you can, stand strong in any situation life put you, and don't forget to smile. May Allah bless you, insyaAllah. :3

suzie rahman said...

selamat maju jaya sis..hihi

Izzan Salwana said...

Good luck yeah!

~sHiDa dAn sAfUaN FaMiLy~ said...

t follow i balik k..
http://sehati0818.blogspot.com/