Followers

Aug 19, 2011

RINTIHAN SEORANG HAMBA

Ya Allah..
kenapa aku disekolahkan disini ?
kenapa aku ditakdirkan untuk menghadapi ujian sebegini ?
kenapa kenapa kenapa kenapa ?
ya allah...
kenapa aku mempunyai teman yang sering menyakitkan hati aku ?
kenapa aku seringkali merasa keseorangan ?
mengapa ya allah ?
adakah ini balasan atas dosaku yang dulu ?
atau adakan disebalik dugaan ini , di hadapan sana menanti sebuah kejayaan untukku ?
seandainya sedemikian , maka ku terima seadanya dengan tabah !

tuhan , ingin sekali aku bertanya ,
apakah salahku selama ini ?
apakah perbuatan ku salah selama ini ? atau niatku yang songsang menyebabkan ramai yang berpaling daripada ku ? 
ya allah , 
hadirkanlah seorang sahabat dalam hati ini..
untuk aku menceritakan segala masalah ku ,
untuk ku mengadu nasibku ,
untuk ku meriba di kala kesedihan ..

Ya allah ,
aku mohon kau lembutkan hati ini 
untuk redha akan segala perbuatan yang teman2 ku telah lakukan terhadapku ,
moga mereka kenang2 kan , kesalahan mereka terhadapku .

MOGA UCAPAN MAAF BERTANDANG DI TELINGA KU !

maka ini janji ku , untuk tidak mengalirkan air mata hanya sahaya disebabkan sahabat !
lebih aula untukku patri kan air mataku dengan mengenangkanMu tuhan..

6 comments:

i am S!L4H.. said...

ade krisis ngn sahabat kah..

Anonymous said...

Dear adik Balqis , sesungguhnya segala ujian yang menimpa kita pasti ada hikmahnya , mungkin kita tidak menemui hikmahnya sekarang , mungkin lusa atau mungkin tahun hadapan , segala yang ditakdirkan oleh Allah adalah yang terbaik untuk kita , jangan pernah berputus asa dalam kehidupan kita , cuba kita flashback balik , ketika kita senang dok sembangsembang dengan kawan , gelak huhuahua , kita lupa pada Allah , tapi bila kita bersendirian dan ditimpa musibah , kita terus ingat pada Allah , bukankah itu lebih baik ? Bersabarlah diatas ujian ini , Bukankah telah berfirman : "Apakah kamu mengira akan masuk ke dalam syurga sedangkan kepada kamu belum datang penderitaan sebagai¬mana yang dideritai orang-orang terdahulu daripada kamu, iaitu mereka ditimpa kesengsaraan, kemelaratan dan kegoncangan, sehingga Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya merintih: "Bilakah datangnya pertolongan Allah?" (Surah Al-Baqarah: 214)
Dan jadilah orang yang sabar iaitu apabila ditimpakan musibah kepadanya dia senyum seraya berkata berkata sesungguhnya kami milik Allah dan kepada-nyalah kami kembali . Dan Allah tidak pernah menzalimi hamba-Nya ‘’Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya ...} ‘’ . Jadi nasihat saya , bersabarlah dan yakinlah akan janji Allah , maka akan terhapuslah segala persoaalan yang adik tuturkan . Jika hati adik tak tenang , bukalah kitab mulia ,Al-Qur'an Kerana itu merupakan surat cinta daripada Allah kepada hamba-hambanya . Jangan pernah adik merasa bersendirian , Allah is always by your side , tapi hanya kita yang boleh merasakannya , ingatlah Allah dalam setiap perkara , Dialah Sahabat , Dialah Tuhan , Dialah yang Pengasih dan penyayang . Tika adik sedih , Allah kirimkan kabar gembira untuk menenangkan hati adik , tika adik gembira Allah timpakan sedikit ujian agar adik tidak lalai dari mengingati Allah . Allahhurrahmannurrahim . Salam ukhuwah fillah . Jika ada sebarang masalah rujuklah pada Allah , menangislah semahunya kerana Allah maha Pendengar dan Penyayang . Believe it ! ;)

Balqis Azhar said...

silah : yer..ermm..
anony : thanks..anda siapa ?? teringin skli mngucpkan terima kasih..moha Allah mmbls sgla kata2 saudara..

Anonymous said...

Seorang kawan mungkin ;) , sama-sama , Selamat Hari Raya hihihi .

linda malenni said...

hai, sorry aku tulis dikomen.. aku cari chatmu tak ada.. selamat hari raya idul fitri.. aku dah follow km.. follow bek ya ? :D mksih..

Balqis Azhar said...

baikk !