Followers

Aug 27, 2011

PMR trials - 18-25 August

Thank God trials already passed .
ouw i wish ill get an outstanding results :)
insyaallah :D

During the exams ,
instead of 
A : struggling as the exams are on , and stay up-ing till 1 or 2 a.m
instead of
B : study smartly , rememorised , doing a lot of workbooks
instead of
C : cool . let all the books at the side . cz ive been studying for 7 month . and im totally ready for the trial

Yet I choose The B ! 

ive done a lot of work outs .
i finished doing 2 history books that contains 6 sets of pmr format questions ~ with 60 questions per set
i finished the geography workbooks for 2 books too.
and i finished reading the Kemahiran Teknikal reference book during my sick day in just 3 hours
wowilaaa ! eh ? what is that ?
shesshh.i totally like it . repeat - WOWILAA :0

and i really want an A for my Kemahiran Hidup Bersepadu.i am totally putting my maximum effort towards it.
for, i do really weak in this subject

i am desperate cuz :
Cikgu Shahroom ( KHB teacher )  is my mentor
and i want him to be proud of me !


p:s/ i fell sick during the trials ^^

insyaallah , every job will receive pahala :)
and an A insyaallah ..

# ive done a great effort during the trial.
when all my friends at the hostel ,
i studied at the class for 1 hour and half.
and i studied after the sahur time till the subuh
and i increased my ibadah to Allah .

so if i aint get a good results yet ,
i am not regret.
cz it is all for god's sake .
                       LILLAHI TAALA :)

Aug 21, 2011

WELL..IF PEOPLE CHANGE

well , when it comes about the word change ,
what would you think of ?
maybe :

a  girl change her cloth ? *this is what Katy Perry said in her song*
an attitude ?
personality ?

and what not.

well guess.what am i gonna to talk about ?
its the change of attitude and personality ,
some people couldnt accept differences between other people . eh ?

thing goes like this : you are a person who is strict in promises .
but yet , it doesnt mean you must hope people to do the same too .
get it ?

or lets just simplify it ,
you cant hope for the sun to shine till the evening ,
cuz possibilities are beyond what you think.
it might be a storm , rain , or snow in the afternoon.

lets demand less ,
lets not hope of people to change their identity ,
lets not hope for people to be a silent person if he is vice versa
lets not hope for the flight to be on time ,
lets not hope for the world to be good to you ,
if the resides are not.

well , i just hope people to change their mind thinking , and try to accept differences in every little thing ,
religion, cultures , way act , way talk , and some more .

toleration is in between it !


                       TOLERATION :)

Aug 19, 2011

RINTIHAN SEORANG HAMBA

Ya Allah..
kenapa aku disekolahkan disini ?
kenapa aku ditakdirkan untuk menghadapi ujian sebegini ?
kenapa kenapa kenapa kenapa ?
ya allah...
kenapa aku mempunyai teman yang sering menyakitkan hati aku ?
kenapa aku seringkali merasa keseorangan ?
mengapa ya allah ?
adakah ini balasan atas dosaku yang dulu ?
atau adakan disebalik dugaan ini , di hadapan sana menanti sebuah kejayaan untukku ?
seandainya sedemikian , maka ku terima seadanya dengan tabah !

tuhan , ingin sekali aku bertanya ,
apakah salahku selama ini ?
apakah perbuatan ku salah selama ini ? atau niatku yang songsang menyebabkan ramai yang berpaling daripada ku ? 
ya allah , 
hadirkanlah seorang sahabat dalam hati ini..
untuk aku menceritakan segala masalah ku ,
untuk ku mengadu nasibku ,
untuk ku meriba di kala kesedihan ..

Ya allah ,
aku mohon kau lembutkan hati ini 
untuk redha akan segala perbuatan yang teman2 ku telah lakukan terhadapku ,
moga mereka kenang2 kan , kesalahan mereka terhadapku .

MOGA UCAPAN MAAF BERTANDANG DI TELINGA KU !

maka ini janji ku , untuk tidak mengalirkan air mata hanya sahaya disebabkan sahabat !
lebih aula untukku patri kan air mataku dengan mengenangkanMu tuhan..

Aug 7, 2011

JEMAAH BERDEDIKASI

Ya , assalamualakum semua !
Ramadhan Karim ! 
''eh jawablaa , jawab Allahu akram ! "

Kan bagus macam tu ! ok , kita nak cerita pasal jemaah berdedikasi .

Memandangkan bulan Ramadhan sedang bertandang , apelah salahnye balqis nak cakap pasal sesuatu yg berkaitan dengan ramadan . boleh kan boleh ?

Baiklah , siape yg pergi tarawih setiap malam ?

 
seringkali bile pergi tarawih , kita akan mendapati pelbagai macam karenah , antarenye ;


Haaa..siape pernah buat semua ni ? angkat tangan !
eleh stended la tuu..lagi part panas dengan cari port bwh kipass..semua aku buat ! ha , yang tnggu imam aminn pun aku penah buat . heehee :)

ok lah , mari kita berhijrah ? hidup dengan gaya yang lebih islamik ! nak ? 
berbuka sekadar ala kadar , jgn lupe syukuri nikmat tuhan.juga untuk sentiasa istiqamah , lagi2 pelajar peperiksaan besar , meh la solat qiamullail same2 , kita mohon hajat pd tuhan..insyaallah makbul dengan izinnya .JOM BERUBAH !=]


Allah has no iPhone or Blackberry, but He is my favourite contact.



Allah has no Facebook, but he is my bestfriend.


Allah has no Twitter, but i follow Him,


and.... Allah has no internet, but i'm connected to Him. :)