Followers

Jun 6, 2011

tutup sikit ! malu laa !

assalamualaikum , dan salam sejahtera , salam 1Malaysia :)

* sambil menyapu debu yang berterbangan dan membuang sarang labah-labah *
HEY HEY ! ya kamu , saya nak tegur sikit , boleh ?

tegur apa ?

sebelum tu..saya nak tanya sikit ,

kamu kaya tak ? cukup wang ? mampu beli topup ?

ya , saya mampu untuk beli semua itu .

wah , tentunya kamu anak orang kaya bukan ?

* mendengus * ya , mungkin . terpulang kamu untuk menilai.saya ada sebijik jaguar . manakala ibu dan ayah saya ade lotus, kaya atau miskin ? nilai lah sendiri.

* adusss.. * sudah tentu kamu kaya !

jadi mengapa pun ?

kamu mampu beli kain tidak ?

ya mampu , of coz !

tutup aurat mu  , kawan . baju itu labuhkan sikit . tutup tudung ke paras yang sepatutnya .stokin mana ?
fikirkanlah..andai tidak menutupnya , kalau 10 lelaki ajnabi melihat , kan banyak dosa tu ?
kawan , tutup lah sebanyak mana sekalipun , lebih2 lagi kamu pelajar sekolah agama ,
andai dihisab diakhirat kelak , siapa mahu jawab ?
aku , kamu atau ibu bapa kamu ?

sudah tentu ,

KAMU !

sekian , saya ,
PENA WIRAWATI

6 comments:

Freaky said...

bagus nasihat ni.. bole aplikasi dalam real life :D

Paling Takot Bila Blog Walking

[sutera kasih] said...

nice entri..bermanfaat..keep blogging dear..
Btw,nnt sy try buat tuto tu k..xdpt nk blogging bt ms ni..tggu k :)

Haezzah said...

betul...sekarang ni ramai yg berfesyen over2 sgt.... : )

man said...

bahana up to date...

marumy said...

wohoooa (:

Balqis Azhar said...

freaky : umm..makacih
haezzah : hahah..
man : betul2 !
marumy : ermmm..