Followers

Jun 8, 2011

RASUAH HALAL

Alkisahnya , ada tiga orang , namanya Abun , Abin , Aban . Mereka mempunyai seorang bos , namanya Aben. 


Pada suatu hari , si Aben mendapati ofis mereka sungguh dalam keadaan parah . yalah , dokumen bertaburan , pen bersepah , laptop senget , senang cerita , terbalik kuang lah ! ( heh..faham tak ni ? )
Sementelahan itu , ketiga tiga pekerja Aben tengah syiokk tengok cerita BEN 10 ! : ALIEN SWARM .
perhh best giler wa cakap lu..men amniotrix bagai..eheks ! kantoi la mereka bertiga sedang ponteng kerja ~ isk3..teruk tak teruk ? lalu , si Aben membuat jadual : 

ABUN - dapur ofis
ABIN -  lantai
ABAN - bilik

ketiga tiga membuat tak endah akan arahan si Aben . 
Si Aben bos ni , pun mencari satu SOLUSI  . dia mendapati bahawa ketiga-tiga Abun , Abin dan Aban sangat suka makan aiskeyem , uhuk3..

lalu dia keluar dari pejabat untuk membeli empat batang aiskrim nestle crunch * dengan harapan akan tergugat la iman mereka nanti *

balik sahaja , dia memulakan projeknya : woii sedapnya aiskrim..slurrpp..sluurpp..

boss , nak juga ! nak nak !

ha boleh . dengan syarat , u alls kemas ofis ni , macam tongkang pecah tahu ?
lalu , Abin dan Abun berbisik .
"isk3..patut tak terima ni ? ni dah kira rasuah.."
"eh , kerajaan kata tak elok merasuah kan ? terima pun tak boleh kan ?"
"haah laa..tak patut ni..tak boleh terima ni.."

"K la bos ! kami tak rela makan ~ kami sanggup tak makan aiskeyem tuu ~"

haprakk nye budak ! ni kau kata rasuah ?
tak patut..


adaptasi dari kisah dalam rumah .
seorang kakak ( aku laa tuu.. ) menyuruh adik2 nya kemas rumah.
namun tak makan saman jugak !
suap aiskrim baru nak !





9 comments:

nadzrin_05 said...

hahaha ~ nak ackrem gak !!

Balqis Azhar said...

boleyh2!

aliah amirah said...

wah,sedap nye aiskrim tuh =)

Balqis Azhar said...

uhuk2..sdpp !

alif haris said...

haha rasuah ni .. :p
klu sy nak eskem cornetto baru sy kemas ... hik3

Khairil said...

ni bukan rasuah..ni upah...nak juga!

Balqis Azhar said...

budak2 tak reti..cmtu lah !

Azie Azra said...

hak3..cool..ni kalau adk cik azie cakap rasuah seyes pelangkung kepala dia da ni. haha

Balqis Azhar said...

ha3