Followers

Apr 30, 2011

pulau ? bukan sebarang pulau

aku sedih betul doh . budak asrama ni perangai pelik2 je , sumpah aku ckp!

ade yg suke betul nak pulau2 orang , dah la sebab tak munasabah , pelik ah . tak kesian er kat orang yang dipulau tu ?  sian gile doh aku ngan orang yg kene pulau , sebab aku pun pernah kene .

kalau nak pulau seseorang tu sebab attitude , fikir la kawan ! korang ade attitude cam nabi ker ? perfect sangat ? five stars , huh ? 

tolong la , jangan wat cmtu kt kawan2 anda , cube letakkan diri korang at situasi budak tdi . dipulau , di pinggir , 
agak2 korang cmane ? mesti sedih kan ? hidup hargai la kwan . kalau korang rase perangai kawan korang tu pelik , jelik atau ape2 sekalipun , cermin diri dulu . rase2 kawan korang yg perangai tah ape2 tu , pernah tak bertahan dengan perangai korang ? aku cakap mcam ni pun , sebab aku tahu , ramai kt luar sana wt mcamni . termasuk pelajar2 batch aku , samtssaas .

fikir2 kan lah , orang yg mengkritik mengenai kecacatan seseorang , sebenarnye telah membuka kecacatan dalam diri .manakala , orang yang cacat , namun mendiamkan diri , terlihat kesempurnaan dirinya .

sekian , renung2 kan !





p/s : aku da lame bersabar dengan mulut manusia , tak pernah diam , tak pernah berpuas hati dengan segala benda . apakah....? atau tidak cukupkah ? atau memang manusia dilahirkan dengan fitrah tidak pernah puas atas segala sesuatu ?

oh , lupe nak ckp . aku dah puas dipijak kepala dan dihina , dicaci oleh sebilangan orang .
cukuplah , i said , ENOUGH IS ENOUGH !

diamkan mulut kamu ,
andai kamu ingin berbicara yang berdosa 

hentikan tangan mu , 
andai ingin menulis sesuatu yg tidak benar

elakkan akal mu ,
dari berprasangka buruk ,  

aku dah abis sabar dengan korang ,
jangan la buat lawak yang terlalu kasar , memalukan , dan tidak benar .
tolong ar !

4 comments:

nub said...

haaa betoi2..dak2 hostel mang slalu laa jadi kes pulau memulau. abeh loner jadiknya..


apa2 pun, org pulau gak terar..hahah

nafiesa said...

heeehee .
mmg normal lahh tuhh .
skul sy pon mcm tuhh .
bukan setakat pulau je , attack bagai . adeshh .

Balqis Azhar said...

nub : terukk kan ? tak elok 2

Balqis Azhar said...

nafiesa : hmm..tak elok dijadikan budaya